Op zoek naar inspiratie?

Interieur en woonstijl

Hoe ziet uw ideale interieur eruit en welke woonstijl spreekt uw het meeste aan?
Ontdek de vele mogelijkheden van de Desso – Parade en Bonaparte collecties en maak uw eigen persoonlijke woonsfeer om heerlijk te wonen en te leven!

Uw partner in kwalitatieve vloeren voor ontelbare toepassingen.

De commerciële producten; de tapijten voor de zakelijke markt, vertegenwoordigen meer dan de helft van de totale omzet en zijn te vinden in kantoren, bankgebouwen, winkels, openbare gebouwen, scholen, universiteiten en zorgcentra. Tot haar klanten rekent Desso onder andere ABN AMRO, Rabobank, Akzo Nobel, Ministerie van Veiligheid en Justitie, KPMG, PWC, Deloitte, Allianz, Canon, EDF, HSBC, Porsche, Procter & Gamble, SNCF, Nestlé en vele anderen.

De innovatiestrategie van Desso concentreert zich op drie pijlers: Creativiteit, Functionaliteit en Cradle to Cradle®. Voor Desso is creativiteit gelijk aan CARPETECTURE®. Het is een uitstekend voorbeeld van Desso’s streven naar een creatief tapijtdesign dat aansluit bij de behoeften van architecten, binnenhuisarchitecten, huizenbezitters en eindgebruikers. Op het gebied van functionaliteit ontwikkelt Desso baanbrekende oplossingen die het verschil maken ten aanzien van gezondheid en welzijn.

Vloerkledenplanner

Uit deze innovatie- en creativiteitsstrategie zijn bij Desso een aantal gepatenteerde producten voortgekomen, zoals DESSO AirMaster®, voor een acht keer lagere fijnstofconcentratie in de lucht (in vergelijking met harde vloeren) en DESSO EcoBase®, waarmee Desso een Cradle to Cradle® -zilvercertificaat heeft behaald voor een gehele tapijttegel.

Desso Consumenten Tapijt wordt vertegenwoordigd door drie sterke merken: Parade, Bonaparte en Desso. Alle drie de merken hebben een rijke traditie in de productie van consumententapijten voor het topsegment van de markt. Deze producten zijn verkrijgbaar via gespecialiseerde leveranciers en in geselecteerde tapijt- en interieurwinkels. Desso Consumenten Tapijt is de enige Europese producent van tapijt voor het topsegment van de markt dat wordt verkocht in de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk.

Desso’s creatieve tapijtontwerpen en service georiënteerde aanpak hebben ertoe geleid dat Desso toonaangevend is in het creëren van tapijtoplossingen voor de Hotel, Marine en Aviation (HMA) sectoren. Desso’s HMA-divisie werkt onder andere voor bedrijven als Hilton, Intercontinental, Maritime, KLM, China Airlines, Royal Caribbean Cruise Lines en Holland America Line.

Desso Sports is toonaangevend op het gebied van systemen voor kunstgras en hybride natuurgrassystemen die de perfecte ondergrond bieden voor sport op elk niveau. DESSO GrassMaster® is een high-tech hybride sportveld van 100% natuurgras dat is versterkt met Desso synthetische grasvezels en dat in de topvoetbalstadions van de wereld ligt, meest recentelijk in twee Euro 2012 stadions en in ‘voetbaltempel’ Wembley.s leo.

Gezondheid en Welzijn

Mensen hebben het vaak over hoe heerlijk het is om buiten te zijn, want daar is nog frisse lucht.

Maar we weten dat mensen de meeste tijd binnen doorbrengen, 90% van hun tijd om precies te zijn. En daar consumeren zij dingen die ze niet kunnen zien, zoals fijnstof of vluchtige organische stoffen uit verf, plastic en dergelijke. Dat leidt ons tot de volgende vraag: hoe kunnen we onze tapijten beter laten werken voor mensen? Hoe creëren we een gezond binnenklimaat?

Onze innovatiepijlers Creativiteit, Functionaliteit en Cradle to Cradle® maken het mogelijk om tapijten te creëren die de gezondheid en het welzijn van mensen binnenshuis verbeteren.

Vanuit onze creativiteit maken we tapijten met de juiste kleur, structuur en dessin om precies de sfeer te creëren die onze klanten willen, van inspirerend tot rustgevend. Ook andere onderdelen van het interieur kunnen de omgeving creëren die de klant wil. Wij zijn ervan overtuigd dat design een belangrijk effect heeft op de mentale gesteldheid van mensen en dus ook van invloed is op de lichamelijke gesteldheid.

Door middel van functionaliteit maken we producten die reële praktische waarde toevoegen. Zij verminderen bijvoorbeeld de hoeveelheid fijnstof in de binnenlucht, of dempen ongewenst geluid. Dit zijn slechts enkele innovaties die we tot nu toe hebben gerealiseerd.

Met Cradle to Cradle®-ontwerp brengen we de materialen en het design naar een hoger niveau. Een niveau waar onze producten en processen nog gezonder kunnen worden en materialen gerecycled kunnen worden, ten gunste van het binnen- en buitenmilieu.

Op zoek naar inspiratie? Bekijk het inspiratie album van Desso!